جهانی شدن globalization

کلاس جهانی شدن ارتباطات دانشگاه تهران

جهانی شدن globalization

کلاس جهانی شدن ارتباطات دانشگاه تهران

یورونیوز، دیدبان اروپا(قسمت دوم)

دوشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۲، ۰۲:۰۳ ب.ظ

 

اتاق خبر:


Euro news   را میتوان  یک رسانه ی کاملا مور دانست زیرا همگی اخبار این شبکه به صورت تصویری تهیه میشود و بیننده فقط فیلمهای مرتبط به خبر را مشاهده میکند و فقط صدای گوینده را میشنود و از شیوهی مرسوم خبر که گوینده اخبار پشت میزی بنشیند و خبرها را بخواند، اثری نیست. این امر توانسته است تا حافظه و درک مخاطب را هر چه بیشتر تصویری کند و تصاویر اطلاعات بسیاری را در کمترین زمان ممکن در اختیار مخاطب قرار دهد.ساختار تشکیلاتی euro news  هم در انتخاب این شکل از خبر رسانی بی تأثیر نبوده است زیرا اگر قرار بود که به شیوهی مرسوم و معمول عمل کنند باید یک استودیو جداگانه برای هر سرویس زبانی تهیه میشد که هزینهها را بسیار افزایش میداد. در همهی سرویسهای زبانی شبکه، تصاویر و فیلمهای یکسانی پخش میشود اما هیئت تحریریه ی هر سرویس خبرها را به صورت جداگانه و متناسب با مردمان کشورهای مورد نظر تنظیم میکنند.این شبکه خود را بی طرف اعلام میکند و کرارا اعلام کرده است که ما تفسیر خبر را به مخاطب واگذار میکنیم که البته تا حدودی به خاطر تصویری بودن اخبار و برنامههایش به این هدف تا حدودی رسیده است هر چند که در انتخاب همین فیلم ها هم پیشداوریهایی وجود دارد. موضوعاتی که euro news به آن میپردازد بسیار متنوع است و از مسائل سیاسی، علمی، هنری، پزشکی، آب و هواو ... را در بر میگیرد لازم به ذکر است که هر یک از این موضوعات در قالبهای مختلف و برنامههایی مجزا از یکدیگر تهیه میشود.

وب سایت این رسانه در اصل ویترین و نمایشگاه شبکه محسوب میشود و بیشتر فیلمهای خبری در آن برای استفادهی مخاطبان قرار میگیرد. طبق قانون باید ده درصد از کل خبرهای euro news مستقیما به اروپا و مسائل آن پرداخته باشد.

دبیران این شبکه میگویند ما آنم دسته از خبرهای کشورها را پوشش میدهیم که پیوندی با مسائل جهان و بین المللی داشته باشد.

معرفی چند برنامهeuro news :

Rendez - vousart   این برنامه فستیوال ها، گالری ها، ارکست های سمفونی مهم را که در اروپا برگزا ر میشود با اعلام تاریخ ، صاحب اثر و مکان آن معرفی میکند.

Cinema  در این برنامه در مورد آثار تازه و جدید سینمایی و اخبار مربوط آن صحبت میشود و با کارگردان و بازیگران آن کار مصاحبه میشود.

 Markets  در این قسمت نرخ ارز فقط در قالب یک جدول اعلام میشود بدون هیچ توضیحی.

 

Le  mag   در این بخش به معرفی هنرمندان هنرهای تجسمی و کارهای جدیدشان پرداخته میشود.

No comment صرفا ارائهی خبرها به صورت فیلم های کوتاه در مورد اتفاقات دنیا مثل سیل، طوفان، مسابقات سوچی و... این بخش قدرت بیشتری به مخاطب برای تفسیر میدهد. این برنامه گاهی هم خبر هایی را مثل افتتاحیه ها به صورت زنده پخش میکند.

Inter view مصاحبه رو در رو با شخصیت های سیاسشی برجسته. یکی از این افراد محمد جواد ظریف بود که با فریبا مودت مصاحبه نمود.

۹۲/۱۱/۲۸ موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدیار زمزم.محسن شهمیرزادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی