جهانی شدن globalization

کلاس جهانی شدن ارتباطات دانشگاه تهران

جهانی شدن globalization

کلاس جهانی شدن ارتباطات دانشگاه تهران

مک دونالد مقصر است؟2

جمعه, ۱۰ آبان ۱۳۹۲، ۰۱:۳۱ ب.ظ

البته بر خلاف دیدگاه سطحی و توطئه­نگرانه رایج در کشور نمی­خواهم از مضرات فست­فود صحبت کنم و در پایان نتیجه بگیرم که از فردا باید همه­ی رستوران­های فست­فود را تعطیل کرد و اینگونه تمامی مسائل حل خواهد شد.چند سال پیش این حرف دکتر سیامک مره صدق، نماینده کلیمیان در مجلس شورای ملی را می­خواندم که گفته بودند ما مورد تهاجم غذایی قرار گرفته­ایم. در ایتدا این نوشته شاید خنده­آور بود ولی با کمی تأمل می­توان دریافت که چندان بی­راه گفته نشده است.

اگر قرار باشد دلائل موفقیت شرکت فراملی مک دونالد را به صورت خلاصه بیان کرد، عبارت­اند از: 1کیفیت یکسان غذا در همه­ی شعبات.2 تمیزی و بهداشت غذا، کارکنان و رستوران­ها.3 روابط عمومی بالای کارکنان.4 تبلیغات حرفه­ای

رستوران­های زنجیره­ای مک دونالد توانسته است با استفاده از تکنیک­های تبلیغاتی خاصی ، مشتریان انبوهی را به سوی خود جذب کند. مک دونالد در این راه از کمک دو کمپانی بزرگ کوکاکولا و والت دیسنی بهره می­گیرد. بیشتر مخاطبان این تبلیغات گسترده ، کودکان هستند ، به گونه­ای که بر اساس آمار مک­دونالد بزرگ­ترین توزیع کننده­ی اسباب بازی در جهان می­باشد.

مک دونالد توانسته است با تأسیس یک دانشگاه همبرگرسازی و تدوین دستورالعمل 350 صفحه­ای خود در مورد مقررات داخلی خود در سراسر شعبات خود غذاهایی با طعم و کیفیتی یکسان عرضه کند. صاحبان مک دونالد همچنان برای گسترش شعبه­های خود فریاد می­زند «هنوز 99% جهان مک دونالد نمیخورند.»

۹۲/۰۸/۱۰ موافقین ۱ مخالفین ۰
مهدیار زمزم.محسن شهمیرزادی

نظرات  (۱)

سلام مطلب جالب توجهی بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی